Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 4 września 2016

Serowa chatka

Sernik mojego dzieciństwa, bardzo łatwe ciasto. Zapomniałam o nim, ale na łasucha numer jeden w moim domu mogę liczyć , mój drogi małżonek mi o nim przypomniał. Wybaczcie zdjęcie które umieściłam , ale nie zdążyłam zrobić polewy na ciasto, chwila moment i ciasta nie było...

Serowa chatka

Składniki:
- 1/2 kg tłustego sera  ( używam sera z wiaderka)
- 1 kostka margaryny lub masła
- 1 szkl. cukru pudru (może być zwykły)
- 1 łyżka kakao
- 36 sztuk herbatników
- aromat waniliowy

Margarynę ucieramy z cukrem na gładką masę  i stopniowo dodajemy ser. Masę dzielimy na dwie części: do jednej dodajemy kakao , a do drugiej aromat waniliowy. Herbatniki rozkładamy na folii aluminiowej w 3 rzędy po 6 ciastek. Smarujemy kremem kakaowym (zostawiając ok. 2-3 łyżki), na to kładziemy drugą warstwę herbatników , a następnie krem waniliowy. Na środek układamy pasek z masy kakaowej ( u mnie jeszcze rodzynki) , całość złożyć w "trójkąt"( łapiemy za brzegi folii i składamy)  i wstawiamy do lodówki.

Polewa:
- 1 łyżka margaryny
- 1/2 szkl. cukru
- 5 łyżek mleka
- 2 czubate łyżki kakao

Margarynę , cukier , kakao i mleko gotujemy. Ciągle mieszamy aby nie było grudek. Gotujemy ok. 5-10 minut. Polewa musi zgęstnięć ( jak mawiała moja babcia odparować). Przestudzoną polewą oblewamy schłodzone ciasto.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz