Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 18 września 2016

Pierogi ruskie


Po pracowitym dniu pora na relaks , może to śmieszne ale odprężam się w kuchni . Naleciała mnie ochota na pierogi . Moje pierogi są z „grubego” ciasta , bardzo lubię pierogi podsmażane. Już tak mam i nic tego chyba nie zmieni , takie moje małe fanaberie, a moje ulubione pierogi to ruskie.

Farsz

600g ugotowanych ziemniaków

500g sera – u mnie tłusty

Ok. 2 cebule

2 łyżki oleju

Sól , pieprz

Cebulę pokroić w kostkę . Na patelnie wylać olej i wsypać cebulę , cebulę podsmażyć- zeszklić. Ugotowane i ostudzone ziemniaki oraz ser  przemielić przez maszynkę . Przemielona masę połączyć z cebulą i dokładnie wszystko wymieszać . Doprawić solą i pieprzem.

Ciasto

250 g ciepłej wody

2 łyżki oleju

500g mąki

2 jaja

Szczypta soli


Mąkę przesiać do miski, dodać sól. Do zagotowanej wody dolać olej, stopniowo wlewać do mąki, mieszając wszystko łyżką, na razie jeszcze niedokładnie. Dodać jajka i połączyć wszystkie składniki, zagnieść gładkie ciasto. Wyłożyć na podsypany mąką blat i wygniatać. Ciasto rozwałkować , nie będę tutaj podawać na jaką grubość , według uznania.  Małą szklanką wycinać kółka, rozciągnąć je trochę w palcach, następnie na środek nakładać po jednej czubatej łyżeczce farszu. Składać na pół i zlepiać dokładnie brzegi, układać na stolnicy. W dużym garnku zagotować osoloną wodę i jak będzie mocno wrzała, włożyć pierwszą partię pierogów .Gotować pierożki przez około 2-3  minuty licząc od czasu wypłynięcia ich na powierzchnię wody. Długość gotowania zależy od grubości ciasta. Wyłowić łyżką cedzakową na talerz.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz