Łączna liczba wyświetleń

środa, 28 września 2016

Beza z owocami


Możecie mi wierzyć , albo nie , ale nie zawsze byłam zaprzyjaźniona z kuchnią , garami i piekarnikiem. Mój mąż wie coś na ten temat , potrafiłam przygotować gulasz z cielęciny w 15 minut ( można ugotować , ale już nie koniecznie zjeść ! Nie polecam ). Upieczenie ciasta to była największa kara, aż do momentu kiedy przestałam się spinać. I poszło … . Dzisiaj bez stresu podchodzę do miksera , piekarnika. Lubię być „kurą domową” i lubię upiec coś bez okazji np. bezę z owocami.


Składniki:

8 białek

2 szklanki cukru

2 łyżki mąki ziemniaczanej

 

Ubijamy pianę z białek i cukru na sztywno , pod koniec ubijania dodajemy mąkę ziemniaczaną. Ubitą pianę wykładany na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 50 minut w temperaturze 190 C, następnie ok. 40 minut w temperaturze 160 C.  Studzimy bezę w piekarniku.

Masa

500 ml śmietany kremówki 30%

½ szklanki cukru pudru

(można dodać 2 fix do śmietany )

 

Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem. Następnie wystudzoną bezę przekładamy masą , na wierzchu bezę również smarujemy ubitą śmietaną , dekorujemy ulubionymi owocami. Polecam podawać tak przygotowaną bezę z sosem z truskawek lub malin ( owoce zmiksowane z niewielką ilością cukru).


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz