Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 4 sierpnia 2016

Pomidory

Lato w pełni. Zbiory , zbiory, zbiory. Ogórki już się kończą , zaczynają się pomidory. Matka natura jest szczodra dla nas w tym roku.



Długo nie musiałam się zastanawiać jak te dary spożytkować . Powstały pomidorki koktajlowe w słoiczkach na zimę . W sezonie jesienno-zimowym idealny dodatek do niedzielnej jajecznicy.

 

Sposób wykonania wprost banalny. Najważniejsza jest zalewa i pasteryzacja.
Do wykonania potrzebujemy pomidorki koktajlowe (czerwone , żółte), liście selera, bazylii można dodać koperek, czosnek . Ponadto do każdego słoiczka powinniśmy dodać : białą gorczycę, czarny pieprz ziarnisty, ziele angielski , liść laurowy. Zalewę do pomidorków wykonuję w następującej proporcji na 1 litr wody dodaje 1 łyżkę soli ( niejodowana) i 1 łyżkę cukru. Ową miksturą zalewam pomidory, słoiki zakręcam i pasteryzuję  (ok.5 – 7 minut od czasu zagotowania wody).



Z dzisiejszych zbiorów wyczarowałam również przecier pomidorowy , który jest idealną bazą do zup, sosów.

Obieram pomidory ze skórki, miksuje i gotuje ok .1 godziny ( zależy  mi na tym żeby odparować wodę) . Doprawiam według uznania solą , cukrem, pieprzem, wybranymi ziołami. Przelewam do słoiczków lub butelek i pasteryzuję ok 15 minut od czasu zagotowania wody. W sezonie jesienno-zimowym przecier jest idealny jako sos do pizzy, wystarczy go tylko delikatnie doprawić i gotowe.
Uwielbiam kiedy moja spiżarenka zapełnia się takimi pysznościami. Wiem że wiele gotowych przetworów można kupić w sklepie , ale ja jestem staroświecka i lubię mieć takie moje cudeńka na zimę . Wiem że moja rodzina to lubi i docenia , a ten smak jest nie do podrobienia.
 



Róbmy przetwory! 2016

2 komentarze:

  1. Zgadzam się w pełni z tym, o czym napisałaś w ostatnim akapicie :) Smak własnych przetworów jest jedyny w swoim rodzaju. Poza tym wiemy, co do nich wkładamy :)
    Dziękuję za udział w przetworowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń